Leia 1,5

Snart är vår lilla goding 1,5 år. Sjukt vad tiden går fort!

Leia prata en massa nu, hon säger flera ord efter varandra, t.ex. Mamma baka, pappa jobb, Leia gunga älg...(hon har en gungälg). Det är så roligt hur hon utvecklas. Hon förstår så mycket och vill göra ALLT själv...klä på sig själv, hälla upp flingorna själv, tvätta sina kläder själv...fast det kan hon ju inte än hehe.. men hon VILL!
Hon hjälper mig med så mycket här hemma. Hänga upp tvätten, duka fram på bordet, plocka ur diskmaskinen m.m.... hon ska va med ÖVERALLT :)

En sak hon älskar är att BAKA! Kan det ligga i generna från hennes mormor kanske? :)
Igår morse ville hon baka så fort hon vaknade. Hon sa baka och gick till skåpet där vi har mjöl, socker m.m. och pekade och blev frustrerad när jag först inte fattade vad hon menade ( jag var ju nyvaken!)... när jag väl fattade så bestämde jag att vi skulle baka scones! Blev en god frukost hemma och sen tog vi med ett par scones till Leias största idol EVE och åt gott fm-fika med...

EVE (min kära syster) är alltså Leias största favorit just nu. Hon blir överlycklig när man säger att Eve kommer snart eller vi ska åka till Eve. Då springer hon till sin overall och vill "åka, Eve"... :)

En annan idol är Pippi Långstrump! Det vill hon se på nästan varje dag. "Pippi, soffan!" sen har hon fått för sig att hon alltid ska äta glass när vi kollar på pippi haha... för att hon fick göra det när hon hade feber. "Pippi, glass!"

Nu ska vi snart flytta ifrån stan och jag undrar hur hon kommer reagera. Hon hittar ju så bra här nu. När vi kommer uppifrån stan och går förbi folkan, redan då säger hon "hem" och pekar åt helt rätt håll... men jag hoppas att hon kommer trivas även där. Så fort vi fått upp staket mot vägen så kan hon springa fritt :) Både hon och Nemo.

Älskar dig Leia!
-Mamma Emilia


Leia älskar att bada! Kolla under vattnet är spännande, och göra bubblor med munnen :)



Leia och jag tog en fika på Priems häromdagen, MYS!


Kommentarer
Emmsan

SHIT! Hon växer upp för snabbt, jag hinner inte med;) Hon ser så stor ut på korten! Sakta i backarna nu Leian;)

Kramisar till er från Emme

2011-02-24 @ 00:20:24


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0