Fullproppad vecka

Hmm, det var ett tag sen jag skrev kan man väl konstatera!

Förra helgen åkte jag upp till MLI i Uppsala en sväng. Det var skönt att koppla bort vardagen lite och få sova ut på mornarna (utan 5-vällingen emellan).

Denna veckan har varit rätt fullproppad. ROLIGT, men man känner av det nu. Igår fick jag svårt att andas och kramper från bröstet ner till höfterna. Vet inte om jag stressat lite för mycket eller vad felet var. Blev även yr, fick huvudvärk och darrade... men idag är jag bättre. Lite svag känner jag mig, men blev ju lite sent inatt!

Veckan kortfattat:
Måndag- Ta igen allt gos med Leia som jag missat! Handla och städa
Tisdag- ULLARED! Riktigt skoj var det. Sen fick vi mat hos Leias barnvakter, Hannah och Jonathan. Hem och packa upp och LEKA med Leia och hennes nya saker.
Onsdag- Hälsa på på Pingstliljan där Leia ska gå till hösten. Hon kommer trivas kanon :) Packa till Torsdagen
Torsdag- Uppe tidigt och kom iväg till mamma redan vid halv 10 tiden. Leia sov nästan hela vägen så det gick bra!
Fredag- Ellen slutade 9an, uppe vid 5 och Leia somnade om 10 minuter innan jag behövde gå upp. Dethöll på i kyrkan 2 timmar!! Men Leia skötte sig kanon... charmade dom på raden bakom och sen blev hon trött och somnade i sin mormors knä. Tyvärr mådde inte min mamma så bra, hon hade stressat mycket och blev dålig av det :( Men hon mådde bättre på kvällen sen. Åkte hem till mamma och så åt vi tårta och pappa kom dit med så umgicks med honom... sen åkte vi hem. Sen iväg och hämta Danne i Västrakulla. Hem, stressa och göra iordning oss, iväg på studentfest. Åkte hem när Leia blev trött, senare kom S och D förbi på "efterfest" men jag la mig runt 11, helt slut.
Lördag- Köpte cykelstol åt Leia, tog en premiärtur i stan och så förbi syrran och Henke. Hemåt, fixa lunch...vilade en timme allihop. Göra iordning oss, cykla iväg på grillfest hos Evve och Petter. Kom hem vid halv 2 tiden inatt... Leia somnade vid 2, vaknade vid 5....yay!...men det var mycket trevligt igår kväll :)
Söndag- Tänkte bjuda Eve och Henke på lunch, men vi orkar ingenting (Daniel och Leia sover) så funderar på en tur till Kalmar och kanske Sorbas(??)

Veckan som kommer ska jag städa städa städa! Ligger efter med så mycket. Vet inte när jag dammade sist... behöer putsa fönsterna med. Och mycket mycket annat.... men har inte så mycket andra planer så det ska jag minsann hinna med! Fyller ju år på söndag så blir ju lite kalas i helgen, då vill man ju ha det fräscht :)


Väldigt trött Leia...:)

//E


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0