torsdag

Klippt naglarna på Leia nu. Igen! De växer fort och de är vassa så hon river sig själv i ansiktet (och mig). Men det krävs lite tålamod, hon viftar med armarna så man är ju rädd att klippa i fingrarna, men än så länge har jag inte gjort det!

Leia gör små framsteg varje dag nu. Hon jollrar på och sjunger man för henne så sätter hon igång direkt med sitt "prat" eller om hon också försöker sjunga kanske =)
Hon är STARK i kroppen och man behöver inte hålla i nacken längre. Hon vill gärna STÅ UPP när man håller henne, hon blir stel som en spik och vägrar böja benen så man kan sätta henne ner hehe...
Hon har upptäckt sina HÄNDER. De är VÄLDIGT fascinerande att ligga och titta på =)
Och så LER hon ju nästan jämt när hon är vaken, det värmer i hjärtat =)
Hon sover ca en timme på förmiddagen och ca 2 timmar på eftermiddagen. Runt 18 tiden brukar hon somna en stund, men vaknar för sista kvällsmålet innan hon somnar för natten runt 20 tiden. Nätterna varierar fortfarande, men oftast blir det matning runt halv 2 och halv 5.
Hon har börjat uppskatta babygymmet och ligger och slår på de hängande leksakerna.
Det sötaste är när hon är trött, då tar hon upp händerna och lägger dom för ansiktet, mysigt!

Det är helt fantastiskt att se alla de här små framstegen och allt som hon upptäcker och lär sig. Man förstår inte innan man får barn hur kul det är.

I alla fall JAG såg väl mest det här med blöjbyten, skrikiga barn och jobbigt att man inte kan göra allt man gjort innan. Nu ser jag det inte alls så! Blöjbyten är ju nått som man gör automatiskt nu, det är ju inte jobbigt i sig... vi har väl haft tur med för Leia skriker VÄLDIGT SÄLLAN... vi har fått ett harmoniskt barn =) Fast det kan ju ändra sig hehe....

Men man får ta en dag i taget. Nu bara njuter jag av att ha den här lilla tjejen hos mig, ch skulle det va så att vi vill hitta på något själva så finns det alltid barnvakter som ställer upp. Det är kanon att det funkar.

Vi älskar dig Leia gumman!
//E



Kommentarer
Mikaela

Visst är det mysigt att se våra små växa:) tiden går så fort så man skulle vilja stanna den ibland! Kanske kan träffas i helgen... Vi har inget direkt planerat;) promenad hade varit mysigt om vädret tillåter pussa Leia från mig och Liam

2009-11-19 @ 18:44:15


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0