What?

Jag tycker inte det är så roligt att skriva här längre (kanske ni märkt?), man vet inte vilka som läser så man vill inte vara för personlig och ska man sitta och tänka på vad man kan avslöja och sånt så blir det inte kul!

Mina dagar består mestadels av att uppfostra, busa och gosa med världens goaste Nemo! Hur söt han än är så får man inte vara för mesig med honom, utan istället stenhård... annars blr han en sån där JOBBIG hund som alltid gör som den vill. Och det vill vi INTE ha! Jag ska få en privat valpkurs av en av Annnicas vänner som har såna kurser i vanliga fall. Men eftersom hennes dotter får rida gratis hos Annica så får jag och Nemo en gratis valpkurs! Toppen ju...!
Snart ska han få sin 12 veckors vaccination, sen kan han träffa andra hundar. Kul!

Min mobil har blivit helt störd. Men jag har ju haft den rätt länge! Så jag ska nog fixa en ny idag. Får bli en gratis från 3, bryr mig inte så mycket, bara den funkar!

What else??? Jo, "Amanda" barnmorskan jag träffade var en ängel. Efter första träffen kände jag redan ett stort lugn. Ska träffas ett par gånger till så får vi se om jag behöver fler träffar eller om jag tror mig klara av det... rekommenderar alla som är det minsta förlossningsrädda att gå dit, du kommer inte att ångra dig.

Igår var första föräldragruppen med. Herregud..... 11 par! Ett par kom inte så vi var 10 par. 20 personer som inte kände varann... PINSAMT. Stackars Aina, ingen sa något när hon ställde frågor...ingen vågade öppna munnen haha... riktigt jobbig stämning. Det var på tok för många alltså. Men de måste spara in på allt...så vi får bara 3 träffar med inkl. den på förlossningen när Aina inte ens är med.

Jag var så nära att svimma, kräkas och typ få panik när hon gick igenom öppningsskedet och allt sånt där...på 70-tals planscher och sen hade hon en docka som hon skulle trycka igenom ett konstgjort bäcken och den gick inte igenom!!!!! Jag och Danne satt längst fram med.... jag häll på att svimma och Danne satt och skrattade åt att inte ungen kom igenom..... efter det var det paus. Jag gick i rask takt ut genom dörren för att sätta mig ute i regnet och andas frisk luft... USCH!!! Sen tog jag en kaffe och en kaka och blev lugn.
När vi kom in igen hade Aina laddat med en förlossningsfilm! Jag trodde inte jag skulle klara av att se den... men jag tänkte att blir det för jobbigt så kan jag ju gå ut... jag klarade det! Den var från i höstas och det var ingen som skrek och höll på, det är sånt jag tycker är otäckt.... det var väl mest att man skulle få se samarbetet mellan kvinnan, mannen och personalen. Andningen, lustgasen och sånt... de visade knappt något blod. När barnet kom ut så filmade de ju från sidan och kvinnan stod upp så det var inte så farligt. Inte som "Riskförlossningar" precis!

Nu ska jag kolla 2 nya avsnitt av the hills som jag missat, sen blir det ärenden och packa packa packa!
//E


Kommentarer
Matilda

Åh jag har inte kunnat läsa din blogg på evigheter! Sjukt kul att se dej på marknaden! men oj jag visste inte det där med att du fick en hund inspringades i magen och sjukhuste och allt det där. Måste ha varit riktigt otäckt! men va skönt att allt är bra nu!.. Och en hund har du också skaffat?! What?! när hände det liksom? haha galet!Åh vi måste ses och uppdatera varandra lite men just nu är det kaos här men så fort vi har kommit iodning lite ska jag bjuda hit dej. tyvärr an det nog dröja ett tag men vi ska snabba oss =) kramkram kram på dej

2009-05-13 @ 10:50:57
URL: http://ombytlig.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0