En liten uppdatering

Har inte så mycket lust eller tid att sitta här och skriva längre, men tänkte ändå skriva ner lördagens dramatiska händelse. Så jag förhoppningsvis slipper berätta fler gånger efter det! =P

Lördag förmiddag gick jag och Danne ut och rastade Lotus, en hund.. vi gick ner till en åker/fält för att han skulle springa av sig för han har så mycket energi den hunden. Så vi stod en lååång bit ifrån varann och så ropade vi på Lotus så han skulle springa emellan oss flera gånger och trötta ut sig. Men det blev en gång... när han kom emot mig i skithög fart (och han är för stark för sitt eget bästa...) så såg jag "Han kommer springa rakt på mig".... hann tänka det och sen flög jag rakt upp i luften, det svartnade för ögonen och sen låg jag där....

Det hördes bara en stor duns och sen kom smärtan i höften och magen. Men värst var nog rädslan... jag fattade direkt att jag slagit mig i magen, inte rakt framifrån som tur var, men från sidan.... fick sån sjuk panik och bara skrek och grät och försökte ta mig upp.... "barnet barnet barnet..... sparka då..sparka!!!"

Usch, det kändes hemskt... men till slut så kom jag upp på fötter och vi gick hem. Ringde sjukvårdsrådgivningen...tog 1,5 timme innan de ringde tillbaka! DÅLIGT. Men jag kände barnet sparka och blev lite lugnare, men var ändå så sjukt nervös och orolig att t.ex. moderkakan hade lossnat eller nått sånt.... men när de ringde så sa de att vi skulle åka in till förlossningen så skulle de göra olika kontroller på mig.

Där inne fick jag göra ett urinprov som det visade sig att det var spår av blod i... gjorde mig inte lugnare. Sen fick jag halvligga på en undersökningsäng med såna där grejer runt magen som de kollar barnets hjärtljud med men den satt för löst så Daniel satt och höll i och tryckte mot magen..... maskinen skulle skulle göra en analys och jag skulle trycka på en knapp varje gång barnet rörde sig.... när sköterskan lämnade oss kände jag bara panik...
Började kallsvettas, kunde knappt andas, ville bara kräkas och det började svartna för ögonen..svetten bara rann! Fick ringa på klockan så hon kom in och så fick jag en spypåse och ett glas vatten... Både hon och Danne sa "försök att slappna av".....jag blev bara vansinning och ville slita av mig de där sakerna som tryckte mot magen! Sköterskan sprang och hämtade saft.... efter en stund blev jag normal och hon sa att det var chocken från fallet som kom efteråt... usch...

Sen fick vi vänta på läkaren nästan en timme. Hon klämde på magen och gjorde ett ultraljud och frågade massa... jag var så sjukt trött i huvudet och ville bara ligga och vila... men på UL så såg det ju bra ut, men hon ville att vi skulle stanna i Kalmar i 2-3 timmar och sen komma tillbaka.... men nej... det pallade jag inte.

Så idag ska jag ringa till min BM och komma in med ett nytt urinprov här på MVC så ska de kolla om det fortfarande är blod kvar...

Nu ska jag ringa! Byebye....//E


Kommentarer
Johanna Roos

Tänker på dig! Kram från Johanna

2009-05-04 @ 20:15:35
URL: http://jojoroos.blogg.se/
Johanna Roos

Tänker på dig.! Kram Johanna Roos

ps. Tack för det fina du skrivit på min blogg...ds.

2009-05-04 @ 21:07:21
URL: http://jojoroos.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0