snart

Imorgon har jag gått halva tiden as a pregnant... tiden går så sjukt fort!

Idag gick jag en promenix med Annelie och Niccie, sen tog jag min nya kompis CYKELN till ÖoB och gick runt och kollade i lugn och ro för mig själv. Hittade lite, det gör man ju alltid där =) En dum surgubbe skällde dock ut mig för att jag öppnade en duschkräms flaska för att känna hur den luktade... den var ju inte spärrad så jag förstörde ju inget, det skulle jag ju inte göra.. men han kom fram och skällde direkt! Jag lyckades hålla igen allt som jag tänkte i huvudet... men mitt adrenalin pumpade ordentligt vill jag lova! Idiotgubbe.... du kan väl vara trevlig om du ska säga till om något...grrrrr!!!! Tänkte gå fram till honom sen med en flaska och säga "Den här doften rekommenderar jag, köp den och gå hem och ta dig en dusch, du luktar skiiiiiiiiiiiit!!!!!"......Meeeen, jag orkade inte ens bry mig.

Nu har jag gjort en "spagettisoppa" som jag kallade en favoriträtt i skolan. Vet inte vad det heter, men den innehåller nötfärs, tomatpuré, platt sönderdelad pasta, lök och krossade tomater, plus kryddor såklart! Yummie =)

Hittade ett snyggt slagbord på blocket idag som finns i Kalmar så Daniel åker nog och kollar på det efter jobbet sen. Endast 300 spänn!!! Vilket klipp.... det ska vi ha i köket i så fall. Jag har sån inspiration! Köpte nya penslar förut med så jag kan måla klart en tavla jag började på i höstas... och så kollar jag i massa möbelkataloger och får massa inspiration =) Tror det är solen och våren som gör att man blir mer peppad med. Love it!

Ut i solen nu om ni inte varit ute än! =)
//E


Kommentarer
Anonym

Oh my godt! Det är mycket halvtid nu.. jag har gått halva vårterminen nu, har typ bara tio veckor kvar i skolan, om jag räknat rätt vill säga.;)

By the way, soppan heter minnestrone,typ, säkert med en annorlunda stavning dock ^^,

2009-03-18 @ 22:17:58
Emmsan

GUBBE! Man kommer alltid på saker i efterhand som man skulle sagt, man blir ju så paff när det kommer fram nån o säger sådär!

En liknande sak hände mig o min syrra nyligen, Vi gick på en sån här trottoar som är delad i cykel o gångväg, Jag gick o syrran satt på sin cykel o rullade brevid. En kvinna kommer o går mot oss, (och nu ska jag bara säga först, att det är inga andra folk äns i närheten och hon har 1,5 m på sidan att gå förbi oss) Men hon bara går rakt fram så vi nästan åker in i häcken på sidan och så säger hon surt -CYKLAR GÖR MAN PÅ CYKELBANAN!

Varpå min syrra vänder sig om o säger -å förlåt, d var inte meningen!!! Men kärringen bara fortsätter o går. ALLTSÅ!!! Man vill ju bara lacka ur fullständigt!

Nää, dessa surgubbar o extrem-petnoga-surkärringar, De skulle ha en stor varm kram, för då skulle dom själva bli så paffa så de inte visste vad de skulle säga:-)

2009-03-18 @ 23:22:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0