Måndags tankar

Har läst ut en bok som heter UT UR MÖRKRET. Den var jobbig att läsa, samtidigt som den var väldigt intressant. En sann berättelse om en kvinna i 40 års åldern som börjar få minnesbilder från barndomen. 3 år som hon helt har förträngt för de var för hemska att minnas. Man får följa hennes kamp, självmordsplaner, hennes vistelse på sjukhus tills hon till slut minns allt som hände. I recommend, men vill ändå säga att man blir väldigt illa berörd vid några tillfällen. Är man ute efter en lättläst, happy bok så är det nog fel val.

Idag är det måndag. Jag har mått illa ca en timme, men nu har det gått över. Jag mår ju sååå mycket bättre nuförtiden. Har inte kräkts på ca 3 veckor, riktigt skönt. Illamåendet kommer ju vissa dagar, men sköter jag mina måltider och tar en tablett på morgonen så brukar det gå över fort.

Det värsta är att min aptit blivit SÅÅÅ stor. Jag kan äta 3 gånger mer än förut, känner först ingen botten!  Men efter en stund så mår jag fruktansvärt illa....så det gäller att inte äta för mycket. LITE OCH OFTA. Det är det som gäller...gravid eller inte! =)

Och att folk har fått för sig att man ska äta för 2, det är jag lite trött på... men orkar inte tjafsa emot. Men det ska man inte, för då går man upp för mycket och det blir svårt om man vill gå tillbaka till sin normalvikt efter graviditeten. Kollar man in kostråd till gravida så är det ju mycket grönsaker och frukt, fisk, fullkornsbröd, drick mycket vatten och så vidare. Nyttigt helt enkelt! Har inte sett nånstans att det står: Ät mycket chips och godis, drick gärna lite extra cola med... Men visst, sånt slinker ju gärna ner på fredagkvällen hehe... 

Har hittat en bra "träna hemma grej". Köpte ett sånt gummiband på ÖoB faktiskt. Skitbra när man har en liten stund över och man kan använda det till så många olika övningar!


Googla "träningsgummiband" för fler tips på övningar!

Nu tittar solen fram lite, härligt!
//E


Kommentarer
Annelie

Hoppas att de andra böckerna är bra med.. Har du börjat på den ena? Tack för idag i förtid! Men en sak, hon ÄLSKAR snön! :)) Massa kramar

2009-03-24 @ 07:33:07


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0