Onsdag

Hej!

Onsdag idag. Daniel har börjat jobba igen efter en lååång ledighet. Själv har jag inga direkta planer för dagen mer än att jag ska gå till apoteket och hämta ut en burk Lergigan comp till. Och så ska nog Jenny komma upp en sväng... jag får lite ångest av det för jag måste duscha och städa lite och jag vet hur dåligt jag kommer må efter att ha gjort den ansträngningen...

Men en sak i taget. Har klarat mig igenom dagens första illamåendefas utan att kräkas, så nu sitter jag här med en macka och mitt morgonte med ingefära i. Såg på Doctors på 4an att man kan testa ingefära mot morgonillamående när man är gravid... jag är villig att testa ALLT, bara jag får må bra.

Räknar dagarna tills jag är i v.12... de flesta får ju börja må bättre då, men jag ska inte ha för höga förhoppningar, 2 jag känner mådde dåligt HELA graviditeten.

I måndags var jag hos läkaren på mvc och fick recept på fler tabletter. Jag bara:" Jag vill testa några nya tabletter så jag kan jobba och göra saker utan att må illa hela tiden.."
Hon log lite mot mig och sa: "Tyvärr finns det inga tabletter som tar bort illamåendet helt.. du kräks ju inte så mycket av Lergigan, så jag tycker att du ska fortsätta med dom".

SUCK.

Men hon skrev ett intyg på att jag inte kan jobba mer än halvtid, så jag kommer bli halvt sjukskriven månaden ut, om nu Försäkringskassan går med på det.  Så 4 timmar om dagen KAN jag jobba.... enligt pappret. Det är väl bara att bita ihop. Och hoppas att det snart blir bättre!

Nu ska jag försöka fixa iordning lite här hemma, skäms över att det är så dammigt och stökigt... och sen en dusch med.... later! //E


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0