Just live your life

Idag började jag skriva på Min Bok direkt när jag vaknade. Gjorde det bara i huvudet, för jag orkade inte gå upp. Första kapitlet börjar med min studentdag. Utåt sett en glad dag men det hände mycket som inte många vet om. Jag måste ta tag i det nån gång... jag vet att jag kan skriva. Men skulle va skönt att ha lite stöd från nån med lite erfarenhet. Nån författare där ute som vill hjälpa mig att skriva min första bok? Hör av dej...

Igår var vi på MVC för inskrivning. Gick väl bra förutom att barnmorskan är helförvirrad och inte har koll på nått... tror hon är lite utarbetad. Vad ska man säga... om ca 5 veckor ska vi på ultraljud i Kalmar... det är ju sånt som är kul. Kunde varit lite mer sånt istället för jobbiga blodprov och gyn-undersökningar! "Nehe, jag får sticka igen för det kommer inget blod härifrån..." Undra hur många gånger jag hört det de senaste 2 månaderna... mina armar har fortfarande blåmärken och synliga "stickhål" i armvecken från försök att ta blodprov och att sätta dit dropp... ser ut som en drog missbrukare om armarna.

Blev lycklig när jag öppnade min mejl idag. Från ticnet... The Killers kommer till Hultsfred!!! Oh my lord... jag är förvisso i 8e månaden då (festivalen hålls i juli i år) men jag ska dit. Jag bara ska det... jag MÅSTE se dom live. Jag kommer ångra mig resten av livet annars... och man får ju passa på nu innan man får barn med =) Festivalen håller på i 4 dagar i år. Va roligt det ska bli! Ska bara övertyga Daniel om vilken bra idé det är...

Nu är det helg igen. Ikväll kanske det blir scones och te med Annelie och Fredrik, tyckte det lät mysigt...
Imorgon kommer mormor, mamma, elin, emmy och kanske ellen (om hon kan slita sig från sin Tusse hihi) till Nybro. Eve och mamma ska ha kalas ihop i E o H´s vackra hus. Gutt att jag fixat med present så jag slipper springa runt med sånt i sista sekunden... Eve hade ju fixat till mamma så det är bara att betala :)

Nu ska jag försöka äta nått.
Ha en kanon helg! //E

I v. 12:



Kommentarer
Emmy

Bilden, kära Emilia, ser ut som en sådan där stor brännmanet vi såg på Fotö i sommras! Haha! Fast med ett barn i. =P

2009-01-23 @ 20:43:04


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0