TACK

Tack alla söta människor för läpp-tipsen, ska testa allt!

Min blogg är konstig. Kunde inte logga in idag! "Någon" hade begärt ett nytt lösenord... hmm, är det någon där ute som vill ta sig i min blogg va??!  Finns inte så mycket intressant att se där, så jag förstår inte varför. Och nu ser man inte kommentarerna på Översikt längre... nånting har hänt, hoppas det fixar till sig.

Igår gick vi upp tidigt, kl 7, och tvättade! En söndagmorgon, inte dåligt tycker jag =) Åt frukost ihop och hade mysigt. Fick ju gå ner i tvättstugan några omgångar, men det gick bra. Jag spydde i och för sig upp frukosten, men jag har vant mig vid det nu. Det är helt ok att må lite dåligt på mornarna, bara man mår hyfs resten av dagen! Och det gjorde jag.

Vi åkte ut till "ranchen" vid 1-tiden och gosade med Leo och åt en supergod middag, tror det var älgkött, det var något vilt i alla fall....sååå gott.... Anders kunde inte äta tyvärr, han hade nog fått i sig någon dålig mat kvällen innan så han fick gå och lägga sig istället. Stannade nog till 5 tiden... sen ville vi åka och hälsa på Elias, Jonathan och Hannah. Jag blev grymt sugen på marängswiss så vi köpte med massa gott! Tyvärr hade både Jonathan och lilla Elias dåliga magar, och stackars Elias hade feber... Men vi andra åt. Jag åt nog mest... kändes när jag kom hem! Vi pratade förlossningar, fy tusan... jag tror inte jag kommer klara det alltså, allvarligt! När jag tänker på det blir det bara svart i huvet på mig... jag ska nog beställa en tid hos "Amanda" psykologen i alla fall. Kanske lugnar ner mig lite...!

Det hjälper inte att folk säger saker som "Alla andra mammor har ju klarat det, varför skulle inte du göra det?" För att jag verkligen inte vill kanske? Jag tror att jag kommer att dö alltså. På riktigt. Min kropp är inte gjord för att avla fram barn, då skulle Gud ha gjort mina höfter bredare och gett mig någon slags längtan efter barn! Jag får panikångest av att tänka på det här, måste sluta...

Vaknade tidigt idag efter en natt med dålig sömn och mardrömmar. Gick upp och var tvungen att kräkas innan jag ens hade fått i mig något att äta. Finns inget värre än att kräkas när det inte finns något att kräkas upp...kommer magsyra och nått äckligt skum. Fattar inte varför.. varför kräks man när man är gravid? Nått smarthuvud till forskare borde ju kunna ta reda på det tycker man...eller?

Jag går inte upp i vikt. Väger under 50 kg trots att magen bara blir större. Hur länge är det normalt att man inte går upp i vikt? Tänk om jag kommer kräkas hela graviditeten, då kanske barnet tar skada för att den inte får i sig tillräckligt med näring? Shit, jag oroar mig redan för tusen saker...tänk vilken jobbig morsa jag kommer bli, jag kommer oroa mig varje dag fram tills jag dör...

Ok, nu börjar jag bli paranoid här, dax att sluta skriva tror jag!
Vill bara visa bilder på mina lår. Jeansen jag har på mig köpte jag i Thailand. Då var de TIGHTA och jag tänkte efter köpet att jag kanske skulle köpt en större storlek eftersom jag säkert kommer bli tjock snart...
Tvärtom, ser nästan läskigt smal ut om benen:



//E


Kommentarer
Mikaela

Hehe...de håller på att mixtra med serverna så det är därför allt är knas här =P

2009-02-02 @ 10:42:06
URL: http://mikaelka.blogg.se/
Matilda

Nu kan jag äntligen kommentera. har inte kunnat det sen du körde igång igen.



Ja Du har verkligen smala lår. Men min syster gick ner massor när hon väntade lilla M. Visst tills slut fick hon ligga inne 2 gånger med dropp. jag tror det var fram till sista månaden hade hon gått ner och upp lika mycket. eh förstår du? och sista månaden gick hon upp massor. Prata lite med henne om du vill!



till läpparna rekommenderar jag ett lypsyl som har gul hylsa och grönt lock. kommer inte ihåg va det heter mendet finns på H&M kanske lindex.



ps kul att du är igång igen! =)

2009-02-02 @ 10:53:30
URL: http://ombytlig.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0