Sunday afternoon

Lyssnar på Håkan och ska strax ner och hänga upp sista tvätten. Idag är min älskling ledig och jag är sååå glad för det!

Vi åt lite frulle ihop, sen gick vi ut på promenad i solskenet. Skulle behövt brillor idag, snön och solen bländade ordentligt! Härligt, underbart, fantastiskt skönt att vara ute i kallt och soligt väder. Tog några bilder med. Gick till Annelie och Fiddes hus och hälsade på en sväng med. De får det så himla fint där ute! Inte mycket kvar nu att fixa. Kommer bli kanon! Och turkost är FINT =)

Igår var det ju KÄRLEKSdagen med massa hjärtan. Jag mådde så himla bra när jag vaknade och åt frukost och bloggade... sen började jag må illa. För att jag mådde så dåligt fysiskt så påverkade det mig psykiskt, så när jag hade kräkts upp ALLT jag hade ätit på morgonen/förmiddagen/Början av eftermiddagen så blev jag så ledsen. Jag hade ju planerat att gå ut och köpa rosor till min darling, fixa iordning mig, städa upp lite och massa mer... istället satt jag över toalettstolen eller låg i soffan. Bara grät och var så trött på mig själv! Hormonerna alltså, blir så himla känslig....
Men jag lyckades gå och duscha och hade precis klätt på mig när Danne kom hem från jobbet. Då fick jag röda rosor, men hade sååå dåligt samvete att jag inte hade köpt något till honom! Jaja, mådde jätteilla när vi började prata om mat och trodde ALDRIG att jag skulle lyckas komma iväg nånstans...

Men till slut så var jag klar att ge mig ut. Vi gick över till Stora Hotellet och käkade. Gick bra! Åt Helgmenyn med nån skaldjurs-förrätt och sen planka med ryggbiff. Supergott!!! JAG DRACK VIN! Alkoholfritt såklart, men tusan va gott det var... är det något jag saknar så är det just VIN. Ett glas vin till en god middag, finns inget bättre =)
Efter det åkte vi till Kalmar och gick på bio. Var väldigt länge sen, så det kändes extra mysigt. Åt popcorn tills jag började må illa hehe... vi såg Wallander-Hämnden. Trodde inte den skulle vara så bra eftersom varken "Linda" eller "Stefan" är med längre, men den var faktiskt över mina förväntningar, riktigt bra!

Mina planer i veckan:
Jobba- vet bara om måndag än så länge, men blir nog mer.
Mitt första psykologbesök i Kalmar. Är lite nervös faktiskt.
När jag ändå är i Kalmar ska jag inhandla lite kläder, my god, jag kan inte ha något i graderoben längre!
Köpa en present till lilla Elize (fyller 1 år idag!) och hitta en dag som passar att gratta henne på!
Om Daniel kan byta bort jouren till helgen så ska vi till Målilla. Hoppas hoppas!
Emmy och Ellen har ju sportlov, så Emmy kommer nog till Nybban en sväng =)

//E


Kommentarer
Annelie

I love Turkos :))

2009-02-16 @ 07:43:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0