På G?

Nu har det hänt grejer.. efter att jag skrev senaste blogginlägget hade jag värkar hela natten, dock oregelbundna.
På lördag morgonen började de bli tätare och mer regelbundna. Jag tyckte vi höll oss länge från att åka in eller ens ringa förlossningen...
Men när det var 3 minuter mellan värkarna och jag inte visste vart jag skulle ta vägen för det gjorde så ont så åkte vi in. Kom in till förlossningen vid 7 tiden igår kväll. Fick sitta med ctg maskinen och de tog blodtrycket 2 gånger för det var högre än vanligt. Men berodde troligtvis på värkarna...
Vid 8 tiden gjorde de inre undersökning och konstaterade att jag inte var öppen någonting! Snacka om att jag blev besviken... "Jag skulle gärna bädda ner dig här, men det är våra regler att vi måste skicka hem dig igen"....Man fattar ju att de måste ha plats för folk som det är mer akut för. Så jag fick med mig lite piller så jag skulle kunna sova och värkarna skulle minska....

Jag trodde jag skulle dö på hemvägen, det gjorde så ont. De där värktabletterna hjälpte inte ett skit, hade fortfarande täta värkar.... gjorde ont hela natten. Jag somnade inte förren i morse =(  Låg bara och sa att jag vill dö....jag vill dö!

Idag har jag vilat och ätit och värkarna har inte satt igång än, men jag känner en då och då så det sätter nog igång igen snart. Fy tusan, jag vill inte.... samtidigt som jag vill bli av med det här så vill jag inte känna den där smärtan!

Slemproppen har gått idag med. Mysigt ord det där... yeach!

Nehe nu ska jag passa på att vila lite till om man kanske får vara vaken hela natten igen....
//E


Kommentarer
Evve

Samma som för mig, hade super-ont, men fick åka hem igen för jag var inget öppet... Tänker på dig! Kram Kram

2009-08-23 @ 17:46:50
URL: http://www.wåhlin.com
Matilda

Åh du kommer klara det här galant! Jag tänker på dej och ber för dej. Nu är du säkert mer öppen ( hehe är det så man ska säga?) så åk och föd lite barn nu! kram kramkram

2009-08-23 @ 18:13:16
URL: http://ombytlig.blogg.se/
Annelie

Lilla hjärtat.. När ni äntligen åkte in så fick inte ni stanna... Hoppas hoppas att det blir väldigt snart... Puss

2009-08-23 @ 18:38:26
Emma

Åhh vad spännande..Lycka till!

2009-08-23 @ 18:55:20
URL: http://ems86.blogg.se/
mandis04

Förstår att du är besviken på att det inte hände nåt efter alla täta värkar, men du ska se att när det blir så täta värkar igen så är det verkligen inte falskt alarm ;)

Drömde inatt att du och Danne fick en liten Felicia :)



//Linda, gammal klasskompis med Danne

2009-08-24 @ 07:39:58
URL: http://mandis04.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0