Grrrrr!!!!

Ok, nu minns jag varför jag avanmälde mig från arbetsfömedlingen!

BLIR TOKIG PÅ DOM!!!!!

Gick dit idag och anmälde mig eftersom det inte finns så mycket jobb just nu och jag behöver ju pengar från a-kassan då. För att få det måste man vara inskriven på arbetsförmedlingen.
Innan jag ens kommit dit hade jag ont i magen. Kände av stressen man får av att vara där...
Fick prata med hon som ser ut som en tropisk fågel och tjattrar som en också. Jaja, det där var elakt och onödigt. Först fick jag en illgrön pärm som innehöll material om a-kassan. Sen fick jag arbetsgivarintyg som ska fyllas i av båda mina arbetsgivare. Sen efter att vi gått igenom alla jobb jag haft, som man alltid får göra, så skrev hon ut en massa papper som jag skulle kolla igenom så att allt stämde. Sen sa hon att jag måste komma dit och visa upp arbetsgivarintygen för de måste bocka av att de sett dom! Hon skulle boka in ett möte med en handledare men tills dess ska jag fylla i 2 papper om mig och vad jag vill jobba med m.m. som vi ska ha som diskussionsunderlag. Så då fick jag såna papper med. Sen fick jag blanketten Anmälan om arbetslöshet som jag ska fylla i och skicka till min a-kassa....
Men när man skickar in sin anmälan ska man bifoga arbetsgivarintyg från alla jobb man haft de senaste 12 månaderna...

Jag känner mig som en zombie i skallen just nu... helt tom!

Jag hatar sånt här. Det är sååååå mycket bättre att ha jobb än att hålla på med alla blanketter och papper hit och dit... usch!

Det blir ju som ett jobb att hålla ordning på alla papper. Tycker det är så onödigt att det ska vara så mycket att fylla i. Skulle vara bättre om a-kassan kunde ha kontakt med arbetsgivarna istället, då får de ju korrekta uppgifter direkt!

BLIR SÅ TRÖTT...!!!

Just nu hatar vi arbetsförmedlingen, a-kassan, men framförallt hatar vi Fredrik Reinfeldt och hans allians.... Ta det inte personligt Fredrik, men din politik tycker vi inte om!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0