Det här funkar inte

Jag går och väntar på att livet ska börja tror jag. Och det funkar ju inte. Jag är inte nöjd alls med hur mitt liv ser ut faktiskt. Och då får man ju ta tag i det och göra nånting åt det!

Självklart är jag nöjd med min pojkvän, tro inget annat =)

Men när det gäller jobb och boende. Det suger! Så nu ska jag faktiskt, tro det eller ej, söka till några utbildningar. Jag är ju en praktiskt lagd människa och absolut ingen pluggis, så det blir ju inga tråkiga 5 års teoretiska utbildningar jag kommer söka till. Men jag tänker inte tala om vad jag sökt förren jag får besked om jag kommer in eller inte. För besvikelsen blir dubbelt så tung om en massa folk frågar "kom du in på den där utbildningen?" och man måste säga NEJ... då känner man sig så misslyckad. Så det enda jag säger är att jag söker till några olika skolor... sen får vi se vad som är meningen att jag ska komma in på!

Vi har ju tittat på några större lägenheter, men det får vi lägga ner tills vidare. Om jag ska plugga så är det ju billigt boende som gäller!

Plugga.... får rysningar av ordet! Jag ska inte plugga...jag ska lära mig nya saker om något ämne som jag senare kommer arbeta inom! Det kändes bättre =)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0