Tack!

Gillade din kommentar Annelie hihi....;)

Vill passa på att TACKA alla som har gratulerat oss till min blivande feta mage/bebis/nybildade familj! TACK!

Jag blev ju livrädd när jag såg testresultatet som ni kanske har förstått, men jag börjar känna mig tryggare nu. Jag har ju flera kompisar som är nyblivna päron och man kan ju bli guidad genom dom... tyvärr säger de ju saker man INTE vill veta med...."Jag mådde illa hela graviditeten, bara sista veckan som var bra".....och "Jag fick foglossning".....Oh my, bara ordet FOGLOSSNING gör mig skakig! Låter som kroppen typ delar på sig...som en islossning!

Men nu tar jag en dag i taget. Men jag kommer vara ärlig... mår jag skit så tänker jag inte låtsas att allt är bra bara för att jag inte vill vara otrevlig eller nått.... jag är bara människa. Som alla andra. Har redan märkt av hormonsvängningarna kan jag säga. Ge så mycket stöd ni kan till Daniel de kommande månaderna fram till födseln! Haha....stackarn...

Idag ska jag åka med Eve och Henke till min kära familj i Emmenäs =) Jag kommer inte träffa Daniel förrän på juldagen. Känns inte så roligt, men vad gör man? Han måste ju vara 5 min från brandstationen...

Julafton blir hos mamma först med mina älskade syrror, KANSKE Henke om han inte måste jobba och så kommer Pappa en sväng! Värsta kärnfamilj julen...var några år sen =)
Sen åker mamma och vi "barn" och Henke (om han inte jobbar) till mormor vid 4 hugget och äter julmat och umgås med moster med man och gammelmoster med man och kanske Bibbi? Vet inte om det blir fler... Pontus och Marie ska ju snart få barn så de kanske inte lämnar Helsingborg? Och tror inte Frida och Fredrik skulle komma hem. Kanske Malin och hennes kille? Vi får se helt enkelt! Mysigt blir det nog!

Juldagen åker vi till Nybro igen. Jag, Daniel, Annica och Anders åker bort till Hannah, Jonathan och Elias och ska äta finmiddag (EJ julmat!) och umgås och öppna julklappar. MYS!

Tyvärr kan vi ju inte vara med våra vänner hos M o M på juldagen... synd! Men men, så är det när man har massa olika släkter att fira med hehe....

JULKLAPPAR. I år har det ju varit lite kaosartat innan jul för vår del, med sjukhus och dylikt. Så jag har inte hunnit/orkat lägga ner tid eller alls mycket kärlek på julklappar =( Inte så roligt, men jag har i alla fall hittat några själv, sen har jag fått hjälp.... idag ska jag orka ta mig ut och köpa de 2 sista. En till Hannah och en till Eve. Om det stället är stängt vet jag inte vad jag ska ge dom....




Kommentarer
Frida

Det stämmer...vi kommer inte till Järnforsen förrän annandagen, Pontus och Marie också. Men nästa år så! Och så tänkte jag att jag kan ju bidra med några positiva erfarenheter från att va gravid. Jag mådde INTE illa och hade inte foglossning. Bara ont i ryggen men det kan man ju leva med några veckor. :-) Så illa som du har mått så kan det nog inte bli så mycket värre...

2008-12-22 @ 08:45:02
Mikaela

Det kommer säker gå jätte bra...håller med kommentaren ovanpå! Du som redan har mått så dåligt, så du kan säkert inte må så mycket sämre! Jag mådde bara illa i början sen mådde jag också bra, ont lite i ryggen men det är ju för att magen växer och belastningen ge ryggen stryk, men inget farligt som man gick och gnällde om =) Det kommer säkert gå hur bra som helst! KRAM

2008-12-22 @ 09:28:54
URL: http://mikaelka.blogg.se/
Pontus

Hej Emilia och grattis från oss i skåne! Som Frida skrev så kommer vi till småland först på annandagen om inget har hänt innan dess!? Marie kan också vittna om att graviditeten inte behöver vara jobbig, hon har inte spytt en gång och mått bra hela tiden! Hälsa Daniel! GOD JUL!

2008-12-23 @ 00:05:33


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0