Har ni gett upp hoppet?

Nää, har några läsare kvar, helt otroligt! Var ju ett tag sen jag skrev liksom...

Ok, vart ska jag börja...har levt i en mardröm senaste 2 veckorna. Tror jag tar det kortfattat, är det några detaljer ni undrar över så fråga på!

Fredagen innan vi skulle åka till Thailand fick jag veta att jag var gravid. Min reaktion på detta kan jag skriva en hel uppsats om, men jag blev inte glad i alla fall, det var INTE planerat.
MEN.. vi kom över chocken och åkte iväg som planerat. Fick 4 härliga, mysiga, romantiska och underbara dagar ihop...sen började mitt illamående.

Jag kunde ju inte förstå att det var pga graviditeten jag REDAN började bli illamående. Det trodde jag kom senare. Jag blev bara sämre och sämre. Till slut kunde jag inte äta. Bara lukten av mat fick mig att vilja kräkas. Sen kunde jag inte ens få i mig vatten (vilket är grymt viktigt där!), då ringde Daniel en läkare som kom till hotellrummet. Fick piller som inte hjälpte ett skit. Efter 2 helt sängliggande dagar bestämde jag mig för att gå ner till frukosten och sen ut till poolen. Jag fick kräkas rakt ut från matsalen på gräsmattan... sen fick det bli sängen igen.

Då bestämde Daniel att vi skulle till sjukhus. Mådde verkligen piss. Och värre blev det. På sjukhuset blev vi i 5 dagar. Jag lämnade inte rummet en enda gång. Så fort jag reste på mig behövde jag kräkas. Tyckte så synd om Daniel, jag förstörde ju hans semester! Han gick ut några gånger och handlade lite frukt som han försökte få i mig. Jag åt ungefär  en halv macka varje dag högst och drack kanske 2 dl vatten... jag fick dropp för att inte torka ut helt.

Jag hade haft en urinvägsinfektion innan så de gav mig antibiotika mot den, men de sa att det var för graviditeten som jag mådde illa. Jag trodde ändå inte på dom... jag var övertygad om att jag fått ett dödsvirus som skulle utplåna mig inifrån! ALDRIG att man kan må så dåligt bara för att man är gravid.... tänkte jag...

I onsdags tidigt på morgonen skulle vi lämna sjukhuset och åka hem till Sverige. Kände en viss lycka, men också oro... flyga 11 timmar och må piss är inte kul. Kräktes innan jag lämnade rummet. Kom ut i taxin och precis när han börjar köra kräks jag igen. Vid det laget är yoghurten slut i magen och det kommer bara magsyra. BLÄ, gör så ont i halsen... På flyget kräks jag 3 ggr, var hemskt jobbigt bland massa folk.... på väg hem från Arlanda vill jag ändå äta nått så Daniel köper en korv till mig. Tog en tugga sen mådde jag illa... kräktes en gång till i bilen, sen somnade jag äntligen....

Fick en natt hemma här i nybro. Det var så underbart även att jag mådde illa... men i torsdags fick det bli Akuten i Kalmar. Blev inlagd för jag var fortfarande uttorkad. Har fått dropp och bra tabletter som hjälper mot illamåendet. Bebben var ok, skönt att veta det i alla fall. Och jag mår mycket bättre nu.

ÄNTLIGEN HEMMA!!!!


Kommentarer
Mikaela

Så skönt att höra att du börjar bli bättre =) Vill säga till dig med grattis till Graviditeten Många många pussar ses kanske snart / Mikaela och Liam

2008-12-20 @ 12:00:35
URL: http://mikaelka.blogg.se/
Matilda

oj oj oj oj oj käre värld vilken semester ni har haft!!! Va kul med bebis, grattis grattis fast det inte va planerat haha =)

Måste verkligen vara skönt att vara hemma nu då och vilken tur att du mår bättre!!

ojoj kram på dej!

2008-12-20 @ 15:39:26
URL: http://ombytlig.blogg.se/
Annelie

Vad tråkigt att resan blev sån!! Men är så glad för att ni ska bli föräldrar!!

Puss o kram

2008-12-20 @ 15:41:00
Evelina

Lider med er att semstern blev förstörd, men ett stort grattis till graviditeten! Är otroligt glad för er skull!!! KRAM o GOD JUl

2008-12-21 @ 20:05:05
URL: http://www.wåhlin.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0