onsdag 8 juni

Hello hello...!

Klockan är 10.38 och jag blir lite nervös att inte gubbarna som fixar vägen här utanför ska hinna bli klara så jag kanske kommer för sent eller inte kan komma alls till mötet med min chef!

Jag lyckades skjutsa Leia till dagis förut...shit alltså. De hade lagt på en massa lösgrus på vägen och vi var sena som vanligt så vi höll på att glida ner i diket några gånger men det gick bra! Hämtade min lampa på Coop som änligen kommit och den var såklart i en STOOOOR kartong...jaa, innan jag fick in den i bilen... måste sett roligt ut... till slut fick jag ta ur skiten ur kartongen, slänga bak Leias barnstol i baksätet och lägga lampan i framsätet.... kartongen fick jag klämma in där bak också plus att Nemo satt där haha... stckarn... sen åkte jag och slängde kartongen och tänkte hälsa på nån bara för att slippa behöva åka hem på denna vägen! Men så kom jag på att jag inte hade hunnit borsta tänderna så då drog jag hem igen....
Så fort jag kom in på vägen så stod det ju stora fordon ivägen...fick vänta ett tag sen kunde jag köra vidare...men shit.... snacka om slirig väg... riktigt läskigt, körde fast på ett ställe med... sen när jag trodde att "YES nu är jag hemma och jag har inte mött en enda traktor eller vägmaskin...." då möter jag en bred grej som la ut en massa oljegrus tror jag....så jag fick backa....backa backa backa...så backade jag ner på en åker. Fick vänta länge innan de hade kört förbi, sen vågade inte jag köra upp för jag trodde att de skulle komma med fler maskiner efter men då kom en gubbe och frågade om jag hade fastnat haha.... han sa att jag skulle skynda mig att köra innan nästa maskin kom så jag drog iväg som en blixt! Precis när jag gick ur bilen så kom nästa maskin...

Nu sitter jag och hoppas att de ska bli klara tills jag ska ut och köra nästa runda!

Vår bil gick ju sönder när jag skulle köra till Målilla senast.... så vi åker runt i Anders lilla Ford. 2 dörrars, inge AC, ingen servo.... perfekt familjebil! ;) Men vi är glada att vi har en bil så länge vår är på lagning...kamremmen.... blir inte billigt det där :(

Nu ska jag plugga lite, delegering på fredag!
//E


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0