Myspys

Jag har blivit så dålig å att uppdatera bloggen, i know. Men man har så mycket annat för sig nuförtiden, inte mammaledig längre :P

Händer så mycket med Leia. Hon springer runt och är en riktig busunge och en riktig gosunge! Ena stunden är hon i köket och river ut allt ur kökslådorna, nästa sekund sitter hon i leksakslådan och river fram massa leksaker, sen in i sovrummet och läggar alla mina strumpor i en prydlig hög på golvet för att sen städa upp dom igen... fullt ös!
Hon ÄLSKAR att vara ute, promenixa omkring och upptäcka massa nytt. Hon hittar även själv till gårdens lekplats, "Gunga" säger hon och så går hon iväg åt helt rätt håll :) (jag efter såklart). Hon härmar massa ord man säger, så man får börja tänka på vad man säger här hemma nu... jag sa "tjockis" på skoj, då gick hon runt och sa tjockis i 20 minuter haha....
Hon kan många ord nu, bl.a.: Häst, dricka, vovve, katt, tutte(napp), öga, öra, "huve"(huvud), tröja, strumpa, hår, hand, fot, mage, glass, bada, varmt, mat, "Ejje" (välling), bord.....ja hon kan fler, men orkar inte rabbla upp fler!
Hon kommer och kramas med en och på dagis pussas hon med några av de andra barnen innan hon ska hem...de är för söta :)

Nu har jag druckit glögg och ätit vit choklad....och nu vaknade lilla tjejen, så nu ska vi mysa lite innan det blir massa bus!

Tack Evve och tjejer för en trevlig kväll igår!

//E


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0