hus hus hus hus hus hus...

Idag gick vi upp hyfsat tidigt för vi skulle kolla på ett hus vid 10. Ett litet rött hus som behöver renoveras en del och kanske byggas ut med. Men som har kakelugn, trägolv och glasveranda. Ett sånt hus jag vill ha helt enkelt. Trodde det skulle va högst 2 par till som kollade, men det bara öste på med folk... säkert 20 andra par... 2 par som vi kände med.

Både jag och Daniel blev ännu mer förälskade i det där huset... finns så mycket potential. Man kan se i huvet hur det kommer se ut SEN..när vi har rustat upp det! Och läget är perfekt... 100 m från dagis och skola och inte långt in till centrum. Vi var först in och sist ut kan man säga hehe...mäklaren sa att de fått ett bud på utgångspriset. Men den personen ville inte ens kolla på huset, för han skulle ändå riva det!...

Jag var så ledsen när vi åkte därifrån, för det är ju VÅRT hus...i mitt huvud i alla fall... och så vet man att det är så många som visade intresse för det och en som bara vill åt tomten som säkert är svinrik och kan lägga sig hur högt som helst i budgivningen bara för att han vill bygga en lyxvilla på tomten....

Åkte till Eve och Henke och skulle hjälpa dom att flytta till deras hus. Kändes sådär kul... men försökte tänka på annat och vara glad för att de i alla fall har fått ett fint hus! Nu är jag hemma för jag började må illa. Men jag kan inte släppa det där huset... får se hur mycket folk är villiga att lägga i veckan... mäklaren skulle ju ringa mån eller tis.

//E


Kommentarer
Anonym

Får vi hålla tummarna =) Ses i kväll

2009-01-17 @ 16:28:13
Från Mig Mikaela

2009-01-17 @ 16:28:31
Annelie

Vilket hus är det? Hoppas att det går vägen...

2009-01-17 @ 17:41:43
Petter, Natalie, Evelina

Jobbigt med budgivning vill jag lova, man blir bara sur och vill aldrig mer kolla på nåt hus..men plötsligt händer det..hoppas ni har det bra/Petter

2009-01-18 @ 00:32:56
URL: http://wåhlin.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0