BANANPAJEN!

Nu äntligen ska jag skriva ner receptet åt er...

Bananpaj

Till pajdegen:
150g smält smör
3 dl vetemjöl
1 dl socker
1tsk bakpulver
1 tsk vaniljsocker

Rör ihop de torra ingredienserna, tillsätt det smälta smöret. Arbeta ihop till en deg.

Till fyllningen:
Vispa 3 äggvitor till hårt skum
Vänd ner 2 dl socker
Mosa 3 bananer

Tryck ut degen i en pajform och fyll med mosade bananer. Häll marängsmeten över. Sätt längst ner i ugnen ca 30 minuter i 175 grader. Servera med vaniljglass eller vispgrädde!

Enjoy!

Perfekt när man har bananer som håller på att bli bruna och onödigt att slänga mat ju! =)



Kommentarer
Annelie

Detta måste jag prova... Smaskens

2008-10-28 @ 08:24:17
Evelina

Tror jag att jag ska testa redan ikväll om jag hinner! Kram

2008-10-28 @ 19:16:58
URL: http://www.wåhlin.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0