En lördag morgon

Sitter här och mår illa. Leia sov till tjugo i 6 idag, rätt bra för att vara henne. Men inte ville hon somna om...

Så nu är frågan om man ska fixa lite frukost eller försöka gå och sova, men jag tror inte hon är så sugen på att sova. Hon kryper runt och kastar iväg sin tutte, sen hämtar hon den, kastar iväg den o.s.v.... kul! :P

Läser på Aftonbladet och jag blir lika upprörd som skribenten...Läs här!
Har en kompis som har varit sjukskriven ett tag, även att hon visar att hon verkligen försöker och vill så har hon blivit utförsäkrad från Försäkringskassan och får inga pengar. Hon får söka socialbidrag, men nu har de sagt nej där med! Vad gör man då? Ska man bo på gatan?
En annan kompis sa att hennes bror var i samma sits, han får låna pengar av sina föräldrar!
Vad är detta för samhälle? Har de fått som de ville nu Alliansen? Skapa klyftor mellan fattiga och rika, göra fler människor fattiga? Hmm... Ja, gör så att de rika blir rikare och de sjuka och hjälplösa fattiga! Blir ju ett KANONsamhälle som vi vill låta våra barn växa upp i!

Jag kommer INTE att rösta på Reinfeldt i höst, hur ska DU rösta? Tänk noga efter, det är VIKTIGT!

Idag ska vi iväg på släktträff, är inte så sugen kan man ju milt uttrycka det. Men har ju sagt att man ska komma och alla mina syrror ska dit så då kan jag ju inte va en svikare!
Daniel har vägrat följa med fram till igår. (För att jag inte ville sitta i en bil upp til Haparanda i flera dagar med Leia till hans släktträff i denna värmen!) Men igår sa han att han hänger på...men nu är han och jobbar, så  får se när vi kommer iväg!

Nehe nu spyr jag om jag inte får i mig lite frulle...
Ha en skön helg/semester/sommar!!!
//E


Leia gillar köttbullar


Kommentarer
Matilda

What?! är du gravid igen?? Nehe nu spyr jag om jag inte får i mig lite frulle..."

2010-07-10 @ 09:31:16
URL: http://ombytlig.blogg.se/
Annelie

Förstår om du är hungrig när du var hungrig redan igår kväll! Killarna skulle ju ha köpt med sig något! Tack för igår! Love u puss

2010-07-10 @ 10:59:54


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0