Ensam Mamma Söker...

... efter sin sambo, vart är han? Jasså, på jobbet!...

=P

Fattar väl att han måste ha ett jobb, är väl inte dum heller... men helgerna borde man väl kunna umgås eller? Denna helgen träffades vi igår kväll. Det var det...

Var bara tvungen att gnälla lite!!

Igår hade jag panik här för det såg ut som kriget i köket och toan var inte städad på en vecka, allt var bara äckligt, även jag! Jag brukar ta igen sånt där på helgen när Danne kan ta Leia, men gick ju inte denna helgen. Så jag skickade ett sms till min räddare i nöden EMMY. I am a mess, skrev jag. Sen dök hon upp =)

Jag hann med mycket de timmarna hon var här.
Röjde upp i köket med disk och sånt, städade toaletten, dammade (inte överallt dock), dammsög, bäddade sängen, klippte tånaglarna haha!, duschade, åkte och handlade själv (helt underbart!), lagade mat och åt... sen satt vi ju och pratade ett tag med. TACK SYRRAN, du är bäst!!!

Nu tänker säkert vissa, "Vilken dålig mamma hon är, kan hon inte städa och diska fast hon har barn hemma?"
Då tänker jag.... "Mind your own business!"
Men jag säger såhär... Skaffa barn själv så får du se hur mycket tid du har över till städning, matlagning och dig själv. Har försökt städa när hon sover, men då är det något som låter lite för högt och då vaknar hon... Självklart skulle jag kunna skita i att hon ligger och skriker och fortsätta städa som ingenting, men jag föredrar att någon har koll på henne och ser till att hon har det bra medan jag fortsätter städa.

Men alla gör ju på olika sätt. Jag gör på mitt!

Ojojoj va stingslig jag är idag, håll er undan haha....

Nu sover i alla fall tjejan så jag ska passa på att göra iordning mig själv =)

//E


Kommentarer
Mikaela

Gahh.. har känt på samma vis denne helgen! När ska man få lite tid till sin sambo också? Jobbade hela helgen sen när man kom hem så skulle han hjälpa någon eller något annat! Sen är det ny vecka och då är det jobb igen =( Men så är det ibland...man önska bara att man kunde ha lite mer tid tillsammans =)



Det där med städ och så vet jag hur det känns OCH du är INGEN dålig mamma för det, för skulle någon säga det så är du i så fall inte ensam att vara en dålig mamma. Då är det flesta mammor dåliga i så fall...men så är det ju inte =)Jag har själv ringt till min mamma eller mina bröder att det ska komma hit så jag kan få i ordning på allt!



Kanske kan träffas snart eftersom det inte blev något förra tis?



Puss och Kram

2009-10-19 @ 10:27:04
URL: http://mikaelka.blogg.se/
Annelie

Tycker inte heller att du är en dålig mamma! Puss o kram

2009-10-19 @ 10:38:39


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0