torsdag

Jag mår bättre, ingen feber längre men mitt illamående har kommit tillbaka. Det kanske beror på att man inte rör på sig så mycket... ikväll ska jag försöka ta en promenad ute i snön så får jag se hur jag mår efter det. Tror också att jag har järnbrist, är så sjuk trött hela tiden. Så jag ska börja med järntabletter nu. Barnmorskan sa att jag skulle ta det när jag varit på ultraljudet, men det är ju snart så det kan väl inte vara farligt i alla fall??

Att ultraljudet närmar sig är riktigt roligt! Jag ser verkligen fram emot det... och jag klarar inte av att vänta, om man KAN få veta vilket kön det är så ska jag veta det hihi.... har hört att vissa inte brukar vilja berätta, men det förstår jag inte. Tror de att man ska göra abort om det är "fel" kön eller?? Jag är ju helt övertygad om att det är en flicka, hela min familj tror det och till och med Daniel har ändrat sig nu och tror det är en tjej..snacka om chock om det ligger ett litet "pungdjur" där inne haha... men jag blir lika glad för det, bara att man får programmera om hjärnan lite =)

Usch, det här med lägenheter är jobbigt. Man har en inre stress hela tiden och kollar blocket och mejlen varje timme typ... jag vill ju gärna flytta i april-maj senast... så allt är klart sen när barnet ploppar ut. Jag försöker att tänka på andra saker för då brukar det ju dyka upp möjligheter. Igår fick jag ett mejl om en lgh i Hanemåla By. Tänkte ta bort det med en gång, för Daniel har ju sagt att han inte vill bo där, det är dyrt och långt till stan... men nu hade han ändrat sig och kunde tänka sig att bo där! Blir inte klok på honom ibland haha.... men jag blev ju glad för det. Lgh verkade kanon...  så det blir väl en koll där så småningom. De ville ha besked om ett hus först, efter det kunde vi komma och kolla...

Ja man vet aldrig hur det blir. Vem vet, vi kanske köper ett hus! Eller flyttar till Kalmar! Eller bor kvar här i ettan! Det återstår att se.... jag vägrar bo kvar här i ettan, men Daniel ser det som ett alternativ. Han inser nog inte allt som behövs. Skötbord, vagga/spjälsäng, ännu mer garderobsutrymme(!!), balja att bada bessen i, vart ska vi ha vagnen?, Vore skönt med egen tvättmaskin så man slipper känna spy och bajsdoft från tvättkorgen... ja det är massor som man behöver plats för. Han inser väl det så småningom... hoppas jag. För jag vill inte vara en tjatkärring. Säger helst saker EN gång, annars blir jag trött på mig själv hehe...

På lördag är det alla hjärtans dag! Jag har inte klarat att gå på restaurang pga matlukten på jättelänge nu! Daniel vill att vi ska äta på Stekhuset, är riktigt gott där, sen gå på bio. "Bara du och jag.."  =) Hoppas att jag klarar av det, vore så MYSIGT...!

Nu ska jag ta en apelsin... mitt nya "Måste ha!"
//E


Kommentarer
Emelie

När vi var på UL frågade vi var det var för kön... Han sa bara att han inte såg. Efter att det var färdigt så sa Alecx han till barnet och då reagerade läkaren direkt med att säga "du ska nog inte vara så säker på att det är en han". Tror banne mig att han såg, men inte ville berätta. Föresten tack för att du röstat. Ha det bra!

2009-02-12 @ 10:34:49
URL: http://enongoglola.blogg.se/
Matilda

KALMAR KALMAR KALMAR KALMAR!!

2009-02-12 @ 12:16:41
URL: http://ombytlig.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0