Leia hjärta morot lika med sant?

Idag är det "dan före dopparedan" och jag är julstressad! Har inte köpt klart alla paket än, men det är ju så VARJE jul. Spelar ingen roll att man tänker att man ska vara mer organiserad nästa jul... det funkar bara inte för mig! Men det hör väl till med förstås =)

Nu dricker jag en STOR lattemugg med Irish cream coffee som vi fick av svärmor och äter en kladdmuffins som vi fått av mamma...upptäckte att det bara var en kvar i burken nu...hmm... undra vart alla tagit vägen? Lalallaaa.........=P

IDAG var det en stor dag för Leia..eller snarare för MIG! Hon fick testa på morotspuré! Jag blev helt känslosam och fällde en liten glädjetår när jag matade henne haha... jag vet, jag är lite fjantig! Men jag kände mig så STOLT på nått sätt. Att hon är så stor så hon kan ÄTA MAT nu. Och hon åt, gapade efter mera till och med! Åååh, Leia,du är så duktig!

Ok, här kommer lite update på Leias utveckling senaste tiden ;)
Hon kan sitta i barnstolen med luftkudden bakom ryggen nu utan problem. Förut satt hon bara en liten stund, sen sjönk hon ihop hehe... men nu går det bättre!
Hon har upptäckt sina fötter och ligger och drar i dom, svårare att byta blöja nu, men det gör liksom inget. Det är så sött!
Hon vänder sig från rygg till sidan och ibland (inte ofta) till mage.
Hon gör roliga ljud, hon jollrar på ett hest sätt så det låter som att hon försöker skrämma en. Gör man det ljudet först så härmar hon det sen!
Hon tycker det är skoj att sitta i hoppgungan med. Hoppar inte så mycket nu, men hon snurrar runt med sina fötter i marken...
Och från och med idag äter hon alltså smakportioner =) Jag ammar fortfarande på nätterna och nån gång på dagen, annars får hon ersättning.

En lite tråkig sak är att hon blivit rätt mammig och pappig, tycker inte om främlingar! Men förhoppningsvis går det över snart. Brukar vara så nån månad har jag hört... tur att hon inte är rädd för oss i alla fall =)

Nu vaknade hon minsann... får lägga upp lite nya kort när jag får tid nån gång! Nu ska Danne va långledig, underbart, då får man kanske mer tid till sånt.. ;)

GOD JUL!!! //EMILIA




Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0