Imorgon...imorgon...imorgon!!!

Då smäller det förhoppningsvis till! Då ska vi in och föda baaaaaarn....! Funkar det inte med igångsättningen så blir det kejsarsnitt, så nu ska den ut på ett eller annat sätt!

I måndags var jag hos BM (för sista gången). Hade gått ner 3 kg på en vecka. Hon blev helt förvånad först, sen kollade hon på mina fötter som inte är alls svullna längre, då var det ju vatten som hade försvunnit från mig. Gutt ju =)

Igår var vi på Spec.MVC i Kalmar. Gjorde mitt 4e ultraljud, satt med ctg maskinen och sen träffade jag en läkare. Eftersom allt såg bra ut satte de inte igång mig. De tycker det är bättre att det händer naturligt, men det vill ju inte hända så jag tror det blir imorgon för då ska vi in och då försöker de sätta igång värkar först med en gel som smörjs inuti mig så jag öppnas... sen kanske de behöver ta hål på fosterhinnan och till sist kanske dropp med sånt där oxytocin i som sätter igång värkarna. Vi får se vad som behövs! De ger det 2 dagar i alla fall, sen om inget hänt blir det kejsarsnitt. Så senast måndag är jag morsa! =)

Nu har jag molande "mensvärk"... har legat i badet i 45 minuter, var skönt, men så fort man går upp gör det ju ont igen... men man får tänka att varje värk, sammandragning och allt annat som gör ont leder till att barnet kommer ut. Men just när jag har en värk tänker jag lite andra saker.... igår skrek jag åt mopedister som åkte förbi här som tokar! "Danne hämta bössan, jag ska skjuta dom!!!" Då sa Danne att han ska gömma nyckeln till sitt vapenskåp på ett annat ställe haha....

//E


Kommentarer
Emma

Hahah ja är man irriterad så kan bössan kännas som ett bra alternativ=) Hoppas bebben kommer snart..

2009-08-28 @ 12:27:45
URL: http://ems86.blogg.se/
Matilda

hahahaa hämta bössan!..



Oj senast måndag alltså..oj ojoj så stort att du ska bli mamma.. lycka till med allt nu! kram krmkamrm

2009-08-28 @ 13:48:39
URL: http://ombytlig.blogg.se/
Matilda

haha snygga kramar du fick i slutet!

2009-08-28 @ 13:49:22
URL: http://ombytlig.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0