En flicka?

Inatt födde jag en liten flicka... fast jag drömde bara att jag gjorde det! Det gjorde inte alls ont och jag satt i en stol och Daniel var inte ens där, bara en barnmorska och en sköterska plus några muppar som varit med tidigare i drömmen som sprang ut och in genom förlossningsrummet...

När jag fick upp bebben på magen så var den helt ren, inte massa blod och äckel. Jag tänkte, "kan det va såhär bra?"
Sen krystade jag ut moderkakan och det gjorde ondare! Sen satt jag och gullade med lilltjejen och då var Daniel där... sen skulle jag börja mmsa till alla att vi fått en tjej. Då vaknade jag långsamt...och till slut insåg jag att allt bara var en dröm, då blev jag besviken, det gick ju så lätt! =)

Igår var vi i skogen med E o H och plockade kantareller! Fanns inte jättemycket, men vi fick ihop till en god sås plus lite extra. På em kom Hannah, Jonathan och Elias förbi och fikade en sväng. Elias invigde vår barnstol :) Bebisen ska ju inte sitta där direkt, men vi måste ändå köpa en sån där kudde att lägga bakom... bebben kommer ju va pytteliten!

Sen på kvällen blev det middag med E o H här. Fläskfilé, gratäng och kantarellsåååås....yummie!

Idag åkte Danne iväg och skulle skjuta en bock, men blev ingen. Men hans farbror sköt en stor.

Inga värkar inatt heller.... later! //E


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0