"Sömnparalys"

Nu vet jag vad det är jag är med om ibland när jag ska somna. Det kallas sömnparalys. Läste nyss på Natasha Peyres blogg att hon också har det. Det är väldigt obehagligt. När det händer mig så är jag trött och håller på att somna men jag sover inte. Jag kan inte öppna ögonen eller röra kroppen, den är helt förlamad. Jag kan inte skrika. Det enda jag kan göra är att andas och jag brukar få panik så jag brukar hyperventilera och då har det hänt att Daniel har ryckt i mig så att min kropp "vaknar" och jag kan öppna ögonen och bli normal igen. Det är väldigt obehagligt... Man hör omgivningen men kan inte svara. När jag sökte på det på nätet stod det att man ska söka hjälp så ska de göra en neurologisk utredning! Kanske visar sig att jag är galen haha....

Det är nog ingen fara =) I hope.



Kommentarer
Mikaela Kronberg

Hehe...jag känner igen mig i detta också..har hänt mig flera gånger! Kommer ihåg första gången jag fick känslan av detta! Tror det är ändå ganska vanligt! Jag vet att jag pratade med Linnea om detta en gång! Sjukt obehagligt...och hela dagen känns bara konstig!

2008-10-31 @ 17:06:25
URL: http://mikaelka.blogg.se/
Evelina

Kolla in BuyorSell.blogg.se, där kan du annonsera GRATIS! Du kan ju också fynda bland alla annonser som ligger ut i bloggen nu.

2008-11-01 @ 15:41:07
URL: http://buyorsell.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0