Chokladmuffins receptet

Here it is...!

Chokladmuffins

Vispa 2 ägg och 3 dl socker pösigt.
Blanda i
1,5 tsk vaniljsocker
1 krm salt
4 msk kakao
1,5 dl mjöl
100 g smält smör

Häll upp i aluminiumformar och låt stå i mitten av ugnen ca 15 minuter i 160 grader.

Glasyr:

100 g smör
4 msk socker
2 tsk mjöl
4 tsk kakao
1 dl mjölk
1 dl grädde

Koka ihop alla ingredienser tills glasyren känns tjock.
När muffinsen svalnat något och sjunkit ihop så är det bara att hälla i glasyren! Låt svalna innan ni äter dom...om ni kan låta bli dom vill säga! Enjoy! =)







Kommentarer
Matilda

oj va gott det såg ut.. det ska jag testa¨på tisdag!



du.. jag ska hem till nybro en snabbis. är du fortfarande sugen på lite kläder?

2008-11-21 @ 16:14:10
URL: http://ombytlig.blogg.se/
Annelie

åååh nu vet jag vad jag ska baka nästa gång.. de var ju så gooooda...

2008-11-21 @ 18:29:31
Mikaela Kronberg

Tack för en mysig kväll igår =) Det behövde vi! <3 Ser fram emot nästa lördag! Hälsa denne

2008-11-22 @ 16:04:03
URL: http://mikaelka.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0