25års krisen är här...

Jag trodde inte jag skulle bli såhär illa däran som de säger i Målilla! Men jag börjar få en ålderskris...and its a huge one...! Jag är inte redo att bli vuxen.... Hmm...Emilia, vuxen har du varit några år!! Jo jag vet...men man närmar sig 30 liksom...det är inte jag bara! JAG kan inte vara 30 år gammal.... jag känner mig som 18-20 fortfarande! 20 var den perfekta åldern....skulle kunna va 20 resten av livet.... shit va dåligt jag mår av att fylla 25.

Blir ju inte bättre när alla 20 åringar runtomkring en skaffar små bebisar heller....inga krav på mig, nejdå.... men barn är jag ABSOLUT inte redo för än. Är för egoistisk för det.... behöver bara tänka på mig själv ett tag till.... tröttnar så fort på saker. Dumt om man tröttnar på sin unge.... hej, jag ångrar mig, kryp in igen och kom ut om några år...nej! Bättre att vänta tills man längtar efter det och det gör jag inte.

Jag har aldrig bott själv. När jag flyttade till denna lägenheten var det ju meningen men Daniel bodde ju typ här för han var här jämt, så jag har inte riktigt lärt mig ta det där ansvaret som Daniel tycker att jag ska ha... fast han har inte heller bott själv, men han fick väl det ändå på nått sätt... jag kan bo med disk på diskbänken och dammråttor i hörnen, no problems... jag städar ju såklart när vi ska ha gäster, men när det bara är jag där så bryr jag mig inte... jag föredrar soffan istället för dammsugaren.... men sån är jag! Det gör också att jag får vuxenångest. Om jag är 25 borde jag väl vara mer skötsam och ta hand om hemmet bättre? Åååhhh..... jag är inte 25 i själen helt enkelt.....

Någon mer som känner som jag?


Kommentarer
lisa

ha en trevlig kväll! =D

2008-05-04 @ 17:51:06
URL: http://lisaholmqvist.blogg.se
yazmina

trevlig kväll :)

2008-05-04 @ 17:56:42
URL: http://yazmina.blogg.se
Julia

hej! :) är du intresserad av en ny bloggdesign? du får självklart välja själv hur den ska se ut :) mejla mig om du är intresserad!
ha en trevlig kväll :)

2008-05-04 @ 18:06:33
URL: http://juliaberg.blogg.se
Elakis

Jag känner mig som åttio i själen och jag är sexton år gammal (eller ung). Kan inte direkt säga att det är samma situation, men du är (drar en klyscha nu..) lika ung som du känner dig. 25 är ingen ålder.

Misslyckat försök att cheera upp någon? Känns lite som det

2008-05-04 @ 18:13:17
URL: http://elakheter.webblogg.se
Emelie

Jag har även barn, men skiter också i lite dammråttor och lite disk. Är som sagt skönare att ligga i soffan. Som tur väl är så har jag en sambo som är pedant så han brukar ta det ;) Du är inte ensam :) hoppas att allt är bra med dig! Kram

2008-05-05 @ 09:52:31
URL: http://enongoglola.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0