Im Leaving

-leaving- on a midnight train to Georgia- leaving on a midnight train to Georgia....ohoh!
I rather live in his world- than live without him in my- world-is his-his and hers alone.... har denna underbara låt på hjärnan :)

Imorgon drar jag härifrån! Wohoo, semester!!!

Igår var det min sista dag på Dolce Vita. Jag fick gå redan vid 1 för det var lugnt och jag hade så mycket att fixa med. Gick bort till dagiset där jag städar och skulle lämna in min lönerapport, tyvärr hade hon med lönerna redan gått på semester då så jag får inte den lönen förren i august! Men det var typ bara 12 timmar ändå, så spela roll..
Sen gick jag till Coop och köpte jordgubbar och tårtbotten. Hem, duschade snabbt, packade ner all mat i 2 stora tunga papperskassar plus en plaskasse. Sen skulle jag få ut detta till bilen... tog nog 10 minuter. Fick bära en kasse i taget nerför trappan för de var så sjukt tunga...trodde handtagen skulle gå sönder.
På vägen höll jag på att krocka för nån idiot stod på båda körbanorna och skulle vända sin bil! Jag fick tvärnita och matkassarna ramlade såklart omkull... blev ganska arg.
När jag äntligen kom fram står Daniel ute, och han hade lovat att hjälpa mig fixa maten eftersom han ändå var ledig... "Jag ska till Kalmar med Jimmy nu.." Llallalalallalaaaaa....blev rätt sur och var så uppstressad så jag började tjuta!
Han gjorde pajdeg sen drog han...
Men vid 4 kom Eve och Emmy och hjälpte mig med salladen och tårtan och tände ljus och lite sånt...tack sisters!

Mamma kom förbi med sin bil som jag ska ha imorgon. Fick träffa Stig, hennes nya beundrare. Verkade trevlig!

Sen kom pappa och M. Pappa undrade varför mammas bil stod där haha... han var rädd att hon skulle va där... det var lite komiskt. Jaja.
Daniel kom efter 5 och sen kom Annelie med =)

Jag fick pengar av mamma, pengar, hårprodukter från Keune och silverarmband av pappa och M. Och rosor från deras trädgård. Av mina systrar fick jag en Braun silk epil!! Som jag önskat mig :) Blev så glad. Och av Annelie och Fredrik fick jag en solstol, de märkte hur dålig den vid stugan var, så det behövdes hehe! Och sen när Fidde kom fick jag blommor med :) Tack allihopa!

Nu ska jag packa! Imorgon ska jag på semester lalalalaaa....va skönt!


Kommentarer
Annelie

Trevligt o träffa din familj..

Ha en jätte bra vecka, hörs snart.

Krama

2008-06-29 @ 10:35:45
Mikaela Kronberg

Grattis i efterskott och ha en riktigt skön semester! Kram

2008-07-01 @ 09:19:00
URL: http://mikaelka.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0