Helgen som var

I fredags var jag supertrött, men försökte verkligen att hålla mig pigg och glad. Daniel trodde att jag var tjurig för att jag inte orkade nått, men jag var bara såååå trött. Vi hyrde "Morgan Pålsson" och gick bort till Fidde å Annelie, skrattade gott åt filmen och pratade och hade det najs. De skulle upp rätt tidigt dagen efter så vi traskade bort till Jimmy vid 11 12 nån gång.. vid det laget var jag mega trött, men höll mig vaken ett bra tag till... men sen slumrade jag till i Jimmys soffa. Vaknade när Daniel sa att han skulle bjuda upp Sam till oss på whisky! Haha... nej, det gick jag inte med på! Ni som vet vad som hände sist förstår mig....
Gick väl hem vid 3 nån gång... sen lördagen åkte vi ut till djuren. Bestämde med Eve och Henke att vi skulle åka till dom i Borgehage, men sen hittade jag Leo i källaren helt utslagen så vi kunde inte lämna honom.

Han skrek när jag lyfte upp honom. Han verkade ha jätteont i bakdelen, han kunde knappt gå. Jag började ju tjuta och ville åka in med honom.. men vi la honom i fåtöljen och gav honom vatten och grädde... mat ville han inte ha...
Jag gick upp och kollade på internet vad det kunde va för fel på honom. Vi tror att han blivit påkörd eller slagit sig hårt på bakdelen. Och att det blivit nån muskelinflammation eller nått sånt.. för han kunde röra benen, inget såg brutet ut, men han kunde inte hoppa och gick i slowmotion..... igår va han lite piggare, men låg mest och vilade. Vi avmaskade honom med för han var jättemager och pälsen såg helt dassig ut.... tog med honom hit och idag mår han bättre, men han ska få vila ut här några dagar till.... han rör sig nästan helt normalt nu. Det är när han ska hoppa upp i sängen som han inte gör som vanligt...

Han blir nog bra. Katter har ju 9 liv sägs det. Nu är väl ett av dom förbrukat...

Nu har jag jobbat klart för idag, har hela denna soliga dag ledig, härligt! Ska tvätta med, men ska nog ut en runda på stan nu, har lite ärenden.

Ha en solig härlig underbar dag!!!!


Kommentarer
Annelie

Stackars Leo..

2008-07-14 @ 18:34:48


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0