Party, varning och flummjobb

I fredags hade vi party här. Hur ofta händer det? Kanske 2 ggr om året! Vi hade i alla fall huuur kul som helst och alla var glada och allt var på topp. Helt plötsligt försvinner strömmen. Vi trodde det var nån säkring som gått, men det var inget vi kunde fixa från lägenheten. Det slutade med att Daniel försökte ringa på och ringa till hyresvärden och vaktmästaren och alla möjliga jourhavande inom HSB och alla andra fick gå över till Sam och fortsätta festen där. Annelie och Fidde hjälpte till med att hämta handdukar att lägga vid frysen och de tände ljus så man skulle se nått, det var ju bäcksvart! Jag tömde frysen och vi fivk ut det på balkongen...jaja, hyresvärden svarade till slut men hon kunde inte göra nått mitt i natten. Vi fick sova helt enkelt...på morgonen vid 9 tiden vaknade jag och strömmen var tillbaka.

Daniel pratade med värden flera gånger, och det visade sig att en gubbe i trappuppgången(den suraste, läskigaste, otäckaste som jag stött på när jag bott här!) hade ringt till hyresvärden dagen efter och klagat på volymen hos oss, så vi fick en varning! KUNDE HAN INTE LYFT PÅ SIN FETA RÖV och kommit upp EN TRAPPA och sagt åt oss att stänga av eller sänka??????????
Vi tror att det var HAN som stängde av strömmen för oss. Enligt hyresvärden har bara hon nyckel till elcentralen, men en annan av våra grannar sa att han sett den här gubben öppna där en gång, så det finns inga tvivel om saken. Bara bevis som saknas, annars skulle han få så han teg.....man får inte stänga av strömmen för grannarna.....sjukhuvud!!!!!!

Pust....fått ur mig lite aggressioner.....

Så till "jobbet" eller vad man kallar det. Min första dag var igår. Idag kom jag dit och de sa åt mig att jag var ledig idag.....det visade sig att de trodde arbetsförmedlingen skulle betala halva min lön! Men det hade inte jag fått veta, så jag prata med min handläggare igår och det var inte alls så. Så jag skulle gå tillbaka imorgon när chefen kommit tillbaka..... snacka om flummigt!

Det är vår ute! Härligt. För att avsluta det här lite positivt ska jag lägga in en rolig bild....enjoy!

image3


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

elmilia

Vardagsliv,renovering och familjen!

RSS 2.0